Lektura „Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego – stacje zadaniowe.
Uczniowie klasy 8 w ramach podsumowania omawianej na lekcjach lektury „Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego, a także rozwijania kompetencji patriotycznych, pracowali w grupach, „odwiedzając” stacje zadaniowe, które pozwoliły Im uporządkować wiedzę dotyczącą treści i problematyki lektury obowiązkowej, a także uwrażliwić Ich na sytuację narodu polskiego w okresie II wojny światowej. M.in. dopasowywali definicję do konkretnego pojęcia – związanego z okresem wojennym.
Rozszyfrowywali zakodowany plan wydarzeń. Uzupełniali karty pracy dotyczące akcji małego sabotażu.
Tworzyli współczesny Katechizm Młodego Polaka.
Zapoznawali się z głównymi założeniami i celami Polskiego Państwa Podziemnego.
Oglądali krótkometrażowy film dokumentalny „Miasto ruin” ukazujący oblicze powojennej Warszawy.
Anna Niewęgłowska